Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van teksten. Waarbij het bij copywriting vooral draait om de verkoop van producten of aan de man brengen van diensten. In andere woorden, het beïnvloeden van gedrag is een van de hoofdzaken die een copywriter als geen ander in de vingers hebt.

Bij copywriting draait het dus vooral om commerciële teksten schrijven met een al dan niet verkapte reclameboodschap. De essentie van schrijven vooral ligt bij oplossingen, voordelen, mogelijkheden of antwoorden.

Waar kom je copywriting toegepast?

Je kunt copywriting op verschillende soorten online media terugvinden. Van blog artikelen, reclame slogans, commerciële verkoop teksten, nieuwsberichten of wervende teksten.

De reden om voor copywriting te kiezen is voor bedrijven vrijwel altijd groei. Bij offline media kun je denken aan reclame folders, promotie flyers of brochures. 

Waarom is copywriting belangrijk?

Je leest ze vast ook wel eens, teksten die je niet meer los kunt laten. Die teksten maken het verschil voor een bedrijf. Het geeft klanten vertrouwen, duidelijkheid maar vooral de reden om nieuwsgierig te zijn in een product of dienst.

Een klant zal hierdoor eerder kopen of geïnteresseerd zijn. Het zijn de teksten die door goede copywriting tot stand komen. Waarbij de klant, het(koop)motief en wat jij te bieden hebt worden verwerkt in klare taal. Dat maakt copywriting belangrijk.